Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

Ο "Παπ" για Σπόρτιγκ στο gazzetta.gr

Διαβάζουμε το απόσπασμα του Σπόρτιγκ από τη σημερινή συνέντευξη του Δημήτρη Παπανικολάου στον Αντώνη Κατσίκη


Το Περιστέρι, ο Σπόρτιγκ και ο… Ολυμπιακός

Η πρώτη ομάδα που εκτίμησε το ταλέντο του 14χρονου τότε Δημήτρη Παπανικολάου ήταν το Περιστέρι. Οι άνθρωποι του οποίου πήγαν στον Αστέρα και ζήτησαν να τον αποκτήσουν. Οι διοικήσεις των δύο ομάδων δεν τα βρήκαν και έτσι εμφανίστηκε ο Ολυμπιακός μέσω Πατησίων και Σπόρτιγκ. «Ο Ολυμπιακός είχε πολύ καλές σχέσεις τότε με τον Σπόρτιγκ και τη γυναικεία ομάδα του καθώς η Ελένη Κόκκαλη τη χρηματοδοτούσε. Σκέφτηκαν λοιπόν οι άνθρωποι του Ολυμπιακού να μην εμφανιστούν οι ίδιοι και ο Αστέρας τους ζητήσει πολλά περισσότερα λεφτά και έτσι έστειλαν τον Σπόρτιγκ να με αποκτήσει. Εγώ δεν ήξερα πως ο Ολυμπιακός ήταν πίσω από αυτό. Έτσι μετακόμισα στον Σπόρτιγκ. Η πρώτη μου χρονιά ήταν με κόουτς τον Γιώργο Ζευγώλη. Ήταν εκείνη η χρονιά που έπαιξα και τον πρώτο μου αγώνα στην Α1».



Του είπε πως θα παίξει και απολύθηκε

Ο Παπανικολάου περίμενε πώς και πώς να αγωνιστεί σε παιχνίδι της Α1 με τον Σπόρτιγκ και ο Γιώργος Ζευγώλης ενημέρωσε τον «Παπέου» ότι στο επόμενο ματς της ομάδας των Πατησίων θα τον χρησιμοποιούσε. Κάτι, όμως, που δεν έγινε ποτέ, μια και την επομένη ο κόουτς Ζευγώλης πλήρωσε το κακό ξεκίνημα του Σπόρτιγκ (επτά σερί ήττες) και απολύθηκε. Έτσι, η πρώτη του Δημήτρη Παπανικολάου άργησε κάπως να έρθει. Όχι πολύ όμως. «Τον πρώτο μου αγώνα στην Α1 τον έπαιξα κάπου κοντά στα Χριστούγεννα κόντρα στον ΠΑΟΚ στο Αλεξάνδρειο. Είχαμε ηττηθεί με 93-63 από τον ΠΑΟΚ του Λέβινγκστον, του Μπάρλοου, του Πρέλεβιτς. Η αλήθεια είναι πως δεν είχα τρομερό άγχος στην πρώτη μου εμφάνιση. Θυμάμαι είχα παίξει καλά, το απολάμβανα αυτό που ζούσα, ήταν πολύ όμορφο συναίσθημα και δεν σκεφτόμουν πολλά». Ο Σπόρτιγκ έπεσε τελικά εκείνη τη σεζόν στην Α2. Την επόμενη χρονιά, στην Α2 πια, η ομάδα των Πατησίων είχε έναν και μόνο στόχο. Την επάνοδο στη μεγάλη κατηγορία. Ο Κώστας Διαμαντόπουλος ανέλαβε τα ηνία της ομάδας και η χρονιά που ακολούθησε ήταν η πρώτη στην καριέρα του Έλληνα φόργουορντ στην οποία είχε ουσιαστικό ρόλο στην ομάδα.

«Αν δεν παίξω, το κόβω»

Ο Σπόρτιγκ ανέβηκε με σχετική ευκολία, με τον Παπανικολάου να κάνει αξιόλογη σεζόν. Και όντας στην Α1 τη σεζόν 1994-1995, ο Δημήτρης Παπανικολάου θα ζούσε πολλές συγκινήσεις. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα ματς με τον Ολυμπιακό στα Πατήσια. Τον Ολυμπιακό του Έντι Τζόνσον. Θυμάμαι λοιπόν είχαν έρθει οι άνθρωποι της διοίκησης του Σπόρτιγκ και μου είχαν πει πως έχουν εντολή να μην παίξω σε αυτόν τον αγώνα. Πήγα στον προπονητή μου τότε, τον κύριο Διαμαντόπουλο και του είπα πως άμα δεν παίξω σε αυτόν τον αγώνα δεν πρόκειται να ξαναπαίξω σε κανέναν. Συμφώνησε μαζί μου, πήρε το μέρος μου και τελικά έπαιξα σε εκείνο το ματς και μάλιστα είχα κάνει καλό παιχνίδι».

Το καλοκαίρι του 1995 έκανε τον Δημήτρη Παπανικολάου και όλη εκείνη τη… χρυσή γενιά των Εφήβων γνωστούς στο μπασκετικό στερέωμα. Το τέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Εφήβων τον βρήκε με το χρυσό μετάλλιο στο στήθος. Λίγες ημέρες νωρίτερα, όμως, είχε ενημερωθεί πως ανήκε στον Ολυμπιακό. «Λίγο πριν το Μουντομπάσκετ, ήρθαν οι άνθρωποι του Σπόρτιγκ και μου είπαν πως ανήκω στον Ολυμπιακό, οι άνθρωποι του οποίου ήταν πίσω από την κίνηση του Σπόρτιγκ μερικά χρόνια πριν. Ήταν η πρώτη φορά που το άκουγα εγώ αυτό καθώς πέρα από τις φήμες που κυκλοφορούσαν δεν ήξερα τίποτα άλλο. Δεν ανήκεις σε εμάς αλλά στον Ολυμπιακό, αυτή ήταν η τελευταία τους ατάκα». Ο Δημήτρης Παπανικολάου ποτέ του δεν συμβιβάστηκε. Δεν μάσησε τα λόγια του ούτε μια στιγμή και ποτέ δεν ωραιοποίησε καταστάσεις. «Και εάν εγώ θέλω να παίξω στην Κρύα Βρύση δεν μπορώ; Πρέπει να πάω στον Ολυμπιακό;» ήταν η ερώτησή του προς τους ανθρώπους του Σπόρτιγκ, η οποία δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως ήταν ένα παιδί που δεν φοβόταν να πει τη γνώμη μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου